Göteborgsvarvet

Snart är det dags! Även om bloggandet har legat nere över vintern så har inte träningen gjort det :-)
Jag är faktiskt stolt över mig själv att jag för andra vintern i rad lyckats hålla i träningen så pass bra. Trots att vintern för mig innebär så pass mycket jobb men nu har jag stämplat ut och har tid för både träning och bloggande. För att summera vinterns träning så har jag fram till början av mars gått på ett löpprogram som är köpt på www.marathon.se för att klara milen på 55 min.Jag avslutade inte riktigt programmet utan gick över på göteborgsvarvet på 2.10, vilket eof känns orimligt.  Programmen var väldigt lika skillnaden var egentligen att långpassen fortsatte att ökas på. På slutet så kom det en förkylning ivägen och jag kom ur fas lite och nu är det 1 vecka kvar :-0. Skit vad nervös man kan bli men ända så känner jag precis som förra året. Jag har gjort det jag kunnat. Visst jag hade kunnat träna mer styrketräning men jag tycker det är så tråkigt och träning ska vara roligt! Mer tid än den som jag lagt ner på min träning har jag inte kunnat utan att ha försakat något annat i mitt liv som t.e.x att man faktiskt vill hänga med världen bästa unge ibland :-). Jag har kört både långpass och intervaller hela vintern men inte riktigt hunnit med så många långpass så man känner sig riktigt trygg i att jag klarar att springa i okej hastighet i 2,1 mil. Förra veckan sprang jag 16.6 km vilket nästan är 2,1...... men i en väldigt låg fart men hoppas att det härliga löpupplevelsen som Göteborgsvarvet är ska hjälpa mig med det där sista. Lite högre fart och litelite längre. Mitt huvudmål med att springa varvet är ju faktiskt att jag ska hitta motivation hela vintern att träna, så egentligen har jag redan gått i mål!!
I födelsedagspresent i januari så fick jag Stockholms Halvmara i sept så jag lär få fortsätta hela sommaren :-).
Snart så åker vi ut i Europa och där finns värmen och det blir så himla härligt att springa i en massa nya mljöer. Jag älskar det! Att få springa en uppvärmning p ett par kilometer med bästa ungen för att sedan dra iväg några själv. Det är härligt och gör en lycklig!
Idag är det snöstorm till och från här hemma och det gör en inte så sugen på löpning men det finns en plan att ge sig ut på en medellång runda i morgon. Vi får väl se.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0