Stegringpass

Idag körde jag ett stegringspass, vilket innebar att jag värmde upp i 10 minuter, sprang 5 min i halvmarathonfart vilket för mig innebär 9km/h sen var det dags för 4 min i milfart alltså 10km/h och sen skulle man springa 2 min i 5km tävlingsfart. Detta skulle man göra två gånger och sen avsluta med 10 minuters nedvarvnig. Jag läste detta pass i Runners World och det stod att det var bra att köra stegringspass som en träning inför framtida halvmaror. Jag har ju halvmara som hägrar i vår så det är väl bara att köra på. Det stod även i tidningen att passet skulle hålla på i 62 minuter men det blev ju "bara" 48 så jag tror man ska köra stegringen tre gånger, jag får göra det nästa gång. Denna vecka har jag ett lång pass kvar helst 11km, vi får se hur det går... Dagens pass kändes iallfall bra så det kommer jag nog köra fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0