Lite längre pass inne.

Idag var tanken att springa ett långpass ute helst lite längre än 11km men när man vaknade så blåste det ganska mycket och regnet hängde i luften. Jag kände mig täppt i näsan och jag fann alltså många anlednigar till att köra ett kortare pass eller t.o.m hoppa över träningen.....När bästa träningskompisen kom för att vi skulle bestämma om det blev inne eller ute så bestämde vi att vi kör på Sats. När vi kom upp till Sats så kändes förkylnigen värre än tidigare så jag säger att jag tror jag powerwalkar 30 minuter. Men jag började lunka i 9.5km/h och körde så i 30 minuter men kände ganska tidig att jag kommer orka springa längre och helst plötsligt så kunde jag andas hur bra som helst genom näsan !?! Jag tog en kilometer i taget men vid 7 km så bestämde jag mig för att  10kilometer måste det bli. När jag kom till 8km så bestämde jag att 11 km skulle slutmålet bli. Förra året denna vecka hade jag nämligen ett pass som vara 11km så det var det som gjorde att just 11km kändes som ett bra mål. Jag lunkade på och slutade på 11km . Jag hade inte direkt något tidsmål utan det var mer distansen som kändes viktig. När jag kom till slutet av passet så kom det fram en tjej som jag inte känner och tyckte att jag var grym som hade sprungit så länge! Sådant blir man riktigt glad av :-). Tiden blev samma som förra året så jag känner mig riktigt nöjd med dagens tränig nu ska bästa dottern och jag åka iväg och rida islandshäst i två timmar det är ju också träning. Jag vet första gången jag gjorde det så kunde jag knappt gå på flera dagar så vi får väl se hur jag känner mig i morgon :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0